Noworoczna Miotełka

Na samym początku chciałabym Wszystkim życzyć dużo szczęścia w Nowym Roku, zdrówka oraz wielu powodów do radości!!

***

Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł, by z okazji Nowego Roczku zrobić coś, co nie tylko zostanie elementem ozdobnym w moim domku, ale i będzie miało nieco symboliczny charakter.
Jako że motyw czarownic jest mi bardzo bliski chciałam, aby jakiś skromny detal związany z tym tematem pojawił się i w moim gniazdku.


Jak wiadomo dawniej miotły powszechnie uznawano za podstawowy atrybut wiedźm i czarownic. Ich rola jako narzędzi umożliwiających latanie osobom uprawiającym czarną magię do dziś przetrwała w baśniach, legendach i popkulturze.
W moim ukochanym średniowieczu miotły powszechnie uważano za narzędzia umożliwiające wiedźmom latanie, zwykle w celu potajemnego docierania na sabaty*.
Tradycyjna miotła była najczęściej pękiem brzozowych rózeg związanych od strony cięcia w kształt trzonka. Była najprostszą do wykonania, jednak mało efektywną przy zamiataniu. Niekiedy rózgi mocowano do osobnego kija, co oczywiście zastosowałam w przypadku mojej miotełki.


Również współcześnie miotły pełnią funkcję narzędzi rytualnych w wielu kultach neopogańskich. Najczęściej symbolizują one sferę powietrza. Wykorzystuje się je między innymi do oczyszczania rytualnych kręgów z negatywnej energii - stąd i symboliczna rola mojej miotełki.


Aspekt dekoracyjny oczywiście również uwzględniłam i tak jak tylko uporamy się ze szlifami w związku z ostatnim etapem remontu, na pewno znajdziemy dla niej jakieś przytulne miejsce. Aż nie mogę się już doczekać!!

Pozdrawiam serdecznie,
Magdalena


*część tekstu opublikowana w poście została zaczerpnięta z Wikipedii

Komentarze

  1. taka miotełka to dobra rzecz ^^ mówię z własnego doświadczenia :). Chociaż moja znalazła sobie nowy dom... chyba czas sklecić przed wiosną nową :)
    wszystkiego dobrego i inspirującego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudna ... zycze wszytkiego co najlepsze w nowym roku duzej ilosci pomysłów i marzeń do spełnienia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz